“Днесь вод освящается естество.”

“Днесь вод освящается естество ” — ці тропарі виконуються святково і величаво. Для того щоби кожен міг зрозуміти і відкрити для себе сакраментологію свята Богоявлення. В них в поетичній формі, але богословськи виразно відкривається зміст свята Хрещення Господнього.   Якщо Рождество Христове називають “другою Пасхою” то Хрещення або Богоявлення можна без сумніву назвати “другою Трійцею“. Тут вперше в Священому Писанні ми зустрічаємось з усіма трьома лицями Пресвятої Трійці — чуємо голос Бога Отця, звіщающого людям про Втілення свого Сина, який приймає хрещення у водах Іордану, а Дух Святий сходить на Сина і зримо являється нам у вигляді голуба.

Напередодні свята встановлено піст. Цей день називається Навечір’ям Богоявлення, Святим вечором. У пам’ять того, що Спаситель Своїм хрещенням освятив воду, в цей день освячується вода у храмі, а в саме свято – на річці чи в іншому місці, де беруть воду. Хоча в наш час дуже мало водойм де можна освячувати воду і пити її, тому здебільшого вода освячується в  храмі.

Прот. А. Ткачук.